Om 10:13
Denne festivalen arrangeres av Acta - barn og unge i Normisjon region Rogaland.
10:13 har blitt en av regionens aller største happeninger. I 2025 håper vi å igjen kunne samle rundt 450 10-13-åringer til fem dager på Horve. Sammen med denne gjengen håper vi å ha med oss ca. 200 ledere. Vi anbefaler at foreldre/foresatte melder på sine egne barn så langt det lar seg gjøre (etter trekningen). Dette grunnet at vi innhenter noen tillatelser, som tur til Kongeparken, men også at det er mulig å legge inn lommepenger til barnet ved påmelding. Les mer om hvordan vi utvikler en kontantfri festival lenger nede på siden. |
Når: 4.-8. august 2025 Sted: Horve Ungdomssenter, Sandnes Alder: Født i 2012-2014 (ferdig med 5.-7. klasse sommeren 2025) Det betyr at deltakere født i 2015 ikke er gamle nok i år, selv om de fyller 10 år før festivalen starter. Forhåndspåmelding: kommer |
Hvorfor 10:13? |
På 10:13 ønsker vi å se barn og unge komme sammen til et grensesprengende fellesskap hvor de kan møte, følge og ære Jesus. Festivalen består av flere folk enn på en vanlig leir, og vil være preget av høy kvalitet og et bredt utvalg aktiviteter. På torsdagen drar vi til Kongeparken. Inngang i parken og busstur er inkludert i deltakerkontingenten.
10:13-festivalen er for alle som vil ha en konge avslutning på sommerferien! |
Trygg og sikker:
Sikkerhet står alltid høyt på Acta sine arrangementer, og alt vi gjennomfører er godt planlagt. Hver deltaker vil ha én utvalgt leder under hele festivalen som passer på at deltakeren har det bra, kommer til måltider og deltar på samlinger. I Kongeparken går ingen alene, og vi vil ha et avtalt samlingspunkt med tilgjengelige ledere hele tiden. Ved påmelding vil vi ha foreldres/foresattes tillatelse for tur til Kongeparken, og også til aktiviteten paintball (sistnevnte kun mulig for 2012-modeller i 2025). Deltakere som på skolen har en-til-en assistent/ledsager vil ha behov for å ha med ledsager på festivalen (dekkes av leirstøtte). Ta kontakt med oss for mer info. Hva skjer på 10:13?
En vanlig dag består av aktiviteter, konkurranser, måltider, samlinger, grupper, fritid, bading, kiosk og kafé. Kontantfri festival:
For å gjøre det enkelt å handle i kaféen og kiosken på festivalen, samtidig som deltakerne slipper å være redde for å miste pengene sine, så ønsker vi å tilby en kontantfri løsning. Ved påmelding i Checkin vil det være mulig å betale inn ønsket sum lommepenger til den enkelte deltaker. Denne summen blir registrert på deltakerens festivalbånd som brukes ved kjøp under festivalen. Hvis deltakeren har penger igjen når festivalen er slutt, vil deltakeren få pengene igjen. I påmeldingen i Checkin er det mulig å skrive inn et kontonummer som restbeløpet skal tilbakeføres til. Deltakerne kan under festivalen benytte festivalbåndet når de skal handle i kiosk og kafé, og trenger ikke å hente eller være redde for pengene sine. 50-100 kr per dag skal være nok i lommepenger. Det kan være lurt å beregne 100 kr ekstra til dagen i Kongeparken. Siden Kongeparken ikke tar imot kontanter anbefaler vi at deltakere som kan har med seg bankkort hvor foresatte har satt klar lommepenger som er til dagen i Kongeparken. Har ikke deltakeren muligheten til å ha med bankkort, er det mulig å kjøpe Bamsekongens kronekort som fylles på med ønsket beløp (beløpet er ikke mulig å ta ut igjen, men kortet er gyldig ett år fra kjøpsdato). Avbestilling:
Dersom deltakeren likevel ikke kan delta på 10:13-festivalen, er det mulig å melde seg av. Skjer avmeldingen etter 15.april vil avmeldingen bli belastet med 500 kr i avmeldingsgebyr. Skjer avmeldingen når det er 14 dager eller mindre igjen til festivalen, vil avmeldingen bli belastet med halve kontingenten i avbestillingsgebyr. Gjelder ikke hvis avmelding skyldes sykdom. Må festivalen avlyses vil en få full refusjon. For å melde en deltaker av: send en epost til [email protected] Har du spørsmål, send en epost til: [email protected]. |
Priser 2025
Priser for 2025 kommer.
Prisen er ulik etter hvor du vil sove. Les om de ulike bo-alternativene under. Prisene vil være medlem i leirklubben / ikke medlem.
Prisen er ulik etter hvor du vil sove. Les om de ulike bo-alternativene under. Prisene vil være medlem i leirklubben / ikke medlem.
Bo-hjemme: xxxx,- / xxxx,-
I år også tilbyr vi "bo-hjemme"-overnatting. Deltakerne som velger dette alternativet får bli med på alt som skjer på festivalen, men sover hjemme. Foreldre/foresatte må selv stå for transport morgen og kveld. (Er dere flere deltakere som reiser sammen blir det mindre kjøring på hver familie).
I år også tilbyr vi "bo-hjemme"-overnatting. Deltakerne som velger dette alternativet får bli med på alt som skjer på festivalen, men sover hjemme. Foreldre/foresatte må selv stå for transport morgen og kveld. (Er dere flere deltakere som reiser sammen blir det mindre kjøring på hver familie).
Telt: xxxx,- / xxxx,-
Vi tilbyr deltakerne muligheten til å sove ute i en egen teltleir. I teltleiren blir det god stemning med aktiviteter, bålpanne på kvelden, og mye, mye mer! Teltleiren er inne på festivalområdet for å gjøre avstandene mindre og opplevelsene enda bedre. Deltakere får nær tilgang på varm dusj, vask og toaletter. Det er egne ledertelt med voksne i teltleiren. Telt må i utgangspunktet medbringes. Hvis noen ikke har mulighet til dette, ta kontakt med oss på epost: [email protected].
Vi tilbyr deltakerne muligheten til å sove ute i en egen teltleir. I teltleiren blir det god stemning med aktiviteter, bålpanne på kvelden, og mye, mye mer! Teltleiren er inne på festivalområdet for å gjøre avstandene mindre og opplevelsene enda bedre. Deltakere får nær tilgang på varm dusj, vask og toaletter. Det er egne ledertelt med voksne i teltleiren. Telt må i utgangspunktet medbringes. Hvis noen ikke har mulighet til dette, ta kontakt med oss på epost: [email protected].
Hovedbygg/Hytte: xxxx,- /xxxx,-
2-10 mannsrom med et fellesbad på gangen (som deles med andre rom).
2-10 mannsrom med et fellesbad på gangen (som deles med andre rom).
Internat: xxxx,- / xxxx,-
5-6 mannsrom med eget bad på rommet.
5-6 mannsrom med eget bad på rommet.
Du melder deg inn ved å velge leirklubb-pris ved påmelding, og kontingent for et års medlemskap er inkludert i prisen. Les mer om Leirklubben her
Leirstøtte
Acta i Rogaland har leirstøtteordning som skal gi barn og unge muligheten til å delta på våre leirer og festivaler selv om de ikke har råd til det. Det er også mulig å søke om leirstøtte hvis økonomien i en periode gjør det vanskelig å sende barn og unge på festival eller leir. Ta kontakt med oss så hjelper vi dere gjerne med å søke om leirstøtte.
Les mer om leirstøtte her.
Acta i Rogaland har leirstøtteordning som skal gi barn og unge muligheten til å delta på våre leirer og festivaler selv om de ikke har råd til det. Det er også mulig å søke om leirstøtte hvis økonomien i en periode gjør det vanskelig å sende barn og unge på festival eller leir. Ta kontakt med oss så hjelper vi dere gjerne med å søke om leirstøtte.
Les mer om leirstøtte her.
Tlf.: 51 68 27 50
Underveis i festivalen: 98 21 61 77/ 98 21 61 78
Underveis i festivalen: 98 21 61 77/ 98 21 61 78