10:13-festivalen
  • Hjem
  • Om 10:13
  • Ofte stilte spørsmål
  • Påmelding
  • Leder på 10:13
    • Lederpåmelding
  • ledertrening

Om 10:13

Overnatting og priser
Denne festivalen arrangeres av Acta - barn og unge i Normisjon region Rogaland​.

​
10:13 har blitt en av regionens aller største happeninger. I 2020 hadde vi som mål å samle 360 10-13-åringer til fem dager på Horve. Sammen med denne gjengen skulle vi hatt ca. 140 ledere. Hvor mange vi kan være i 2021 må vi vente og se, men vi gleder oss til å samles til festival på Horve i 2021.
​
Vi anbefaler at foreldre/foresatte melder på sine egne barn så langt det lar seg gjøre. Dette grunnet at vi innhenter noen tillatelser, som tur til Kongeparken, men også at det er mulig å legge inn lommepenger til barnet ved påmelding. Les mer om hvordan vi utvikler en kontantfri festival lenger nede på siden.
Når: 2.-6. august 2021
Sted: Horve Ungdomssenter, Sandnes
Alder: Født i 2008-2010 (ferdig med 5.-7. klasse sommeren 2021)

Det betyr at deltakere født i 2011 ikke er gamle nok i år, selv om de fyller 10 år før festivalen starter.

Hvorfor 10:13?

På 10:13 ønsker vi å se barn og unge komme sammen til et grensesprengende fellesskap hvor de kan møte, følge og ære Jesus. Festivalen består av flere folk enn på en vanlig leir, og vil være preget av høy kvalitet og et bredt utvalg aktiviteter. På torsdagen drar vi til Kongeparken. Inngang i parken og busstur er inkludert i deltakerkontingenten. 
​10:13-festivalen er for alle som vil ha en konge avslutning på sommerferien!


Trygg og sikker: 
​
Sikkerhet står alltid høyt på Acta sine arrangementer, og alt vi gjennomfører er godt planlagt. Hver deltaker vil ha én utvalgt leder under hele festivalen som passer på at deltakeren har det bra, kommer til måltider og deltar på samlinger. I Kongeparken går ingen alene, og vi vil ha et avtalt samlingspunkt med tilgjengelige ledere hele tiden.

Ved påmelding vil vi ha foreldres/foresattes tillatelse for tur til Kongeparken, og også til aktiviteten paintball (sistnevnte kun mulig for 2008-modeller).

​

Hva skjer på 10:13? 
En vanlig dag består av aktiviteter, konkurranser, måltider, samlinger, grupper, fritid, bading, kiosk og kafé.

​
​​Kontantfri festival: ​
​
For å gjøre det enkelt å handle i kaféen og kiosken på festivalen, samtidig som deltakerne slipper å være redde for å miste pengene sine, så ønsker vi å tilby en kontantfri løsning. Ved påmelding i Checkin vil det være mulig å betale inn ønsket sum lommepenger til den enkelte deltaker. Denne summen blir registrert på deltakerens festivalbånd som brukes ved kjøp under festivalen. Hvis deltakeren har penger igjen når festivalen er slutt, vil deltakeren få pengene igjen. I påmeldingen i Checkin er det mulig å skrive inn et kontonummer som restbeløpet skal tilbakeføres til.

​Deltakerne kan under festivalen benytte festivalbåndet når de skal handle i kiosk og kafé, og trenger ikke å hente eller være redde for pengene sine.

​50-100 kr per dag skal være nok i lommepenger. Det kan være lurt å beregne 100 kr ekstra til dagen i Kongeparken. 
​
Avbestilling: 
Dersom deltakeren likevel ikke kan delta på festivalen, er det mulig å melde seg av. Skjer avmeldingen etter 1.juni vil avmelding bli belastet med 300 kr i avbestillingsgebyr, og avmelding når det er en uke eller mindre igjen vil bli belastet med halve kontingentprisen i avbestillingsgebyr. Gjelder ikke hvis avmelding skyldes sykdom. 
For å melde en deltaker av: send en epost til 1013@normisjon.no

Har du spørsmål, send en epost til: 1013@normisjon.no.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 

Priser 2021

Prisen er ulik etter hvor du vil sove. Les om de ulike bo-alternativene under. Prisene er medlem i leirklubben / ikke medlem:
​
Bo-hjemme: 1800,- / 2000,-
I år også tilbyr vi  "bo-hjemme"-overnatting. Deltakerne som velger dette alternativet får bli med på alt som skjer på festivalen, men sover hjemme. Foreldre/foresatte må selv stå for transport morgen og kveld. (Er dere flere deltakere som reiser sammen blir det mindre kjøring på hver familie).
Picture
Telt: 2100,- / 2300,-
​Vi tilbyr deltakerne muligheten til å sove ute i en egen teltleir. I teltleiren blir det god stemning med aktiviteter, bålpanne på kvelden, og mye, mye mer! Teltleiren er inne på festivalområdet for å gjøre avstandene mindre og opplevelsene enda bedre. Deltakere får nær tilgang på varm dusj, vask og toaletter. Det er egne ledertelt med voksne i teltleiren. Telt må i utgangspunktet medbringes. Hvis noen ikke har mulighet til dette, ta kontakt med oss på epost: 1013@normisjon.no.

Hovedbygg/Hytte: 2500,- / 2700,-
2-10 mannsrom med et fellesbad på gangen (som deles med andre rom).
Internat: 3000,- / 3200,-
5-6 mannsrom med eget bad på rommet.
Du melder deg inn ved å velge leirklubb-pris ved påmelding, og kontingent for et års medlemskap er inkludert i prisen. Les mer om Leirklubben her
PÅMELDING
Hjem | Om 10:13 | Dugnad | Ofte stilte spørsmål | Blogg | Leder på 10:13 
Tlf.: ​51 68 27 50
Underveis i festivalen:
98 21 61 77/ 98 21 61 78
Ofte stilte spørsmål / kontakt
                       Personvernerklæring for Normisjon og Acta - barn og unge i Normisjon
Bilde
Bilde
  • Hjem
  • Om 10:13
  • Ofte stilte spørsmål
  • Påmelding
  • Leder på 10:13
    • Lederpåmelding
  • ledertrening