Ofte stilte spørsmål
Hvem kan delta på 10:13-festivalen?
Deltakere født i 2012-2014 (ferdige med 5.-7.-kl. sommeren 2025) kan delta på festivalen i 2025. Det betyr at deltakere født i 2015 ikke er gamle nok til å delta, selv om de fyller 10 år før festivalen starter.
Når og hvor er 10:13-festivalen?
10:13-festivalen arrangeres 4.-8.august 2025 på Horve Ungdomssenter i Sandnes kommune.
Hvordan melder jeg på deltakere til festivalen?
Vi gjennomfører loddtrekning om plasser på festivalen etter en forhåndspåmelding som sannsynligvis blir i januar 2025.
Trenger du hjelp med å melde på en deltaker, kan du ta kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet nederst på denne siden, på epost: [email protected] eller ringe tlf: 51 68 27 50.
Trenger du hjelp med å melde på en deltaker, kan du ta kontakt med oss gjennom kontaktskjemaet nederst på denne siden, på epost: [email protected] eller ringe tlf: 51 68 27 50.
Jeg har et barn som går i 4.klasse som gjerne vil bli med på festivalen da det pleier å reise på leir med eldre deltakere, er det en mulighet for dette?
Beklager, vi sier konsekvent nei til alle som er under 5.klasse, men vi håper selvfølgelig at barnet vil bli med oss neste år!
Jeg har et barn som går i 8.klasse som gjerne vil bli med på festivalen, da det pleier å reise på leir med yngre deltakere, er det en mulighet for dette?
Ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller tlf: 51682750 for å høre om det er muligheter for dette.
Vi har Ledertrening for 8.klassinger, se fanen LEDERTRENING
Vi har Ledertrening for 8.klassinger, se fanen LEDERTRENING
Hva koster det alt i alt?
Prisen varierer etter hvilken type festivalkontingent som velges ved påmelding:
Prisene er medlem i leirklubben / ikke medlem. Priser for 2025 kommer.
Bo-hjemme: xxxx,- / xxxx,-
Telt: xxxx,- / xxxx,-
Hovedbygg/hytte: xxxx,- / xxxx,-
Internat: xxxx,- / xxxx,-
Du melder deg inn ved å velge leirklubb-pris ved påmelding, og kontingent for et års medlemskap er inkludert i prisen. Les mer om Leirklubben her: https://acta.no/rogaland/2018/08/30/leirklubben-acta-rogaland/
Alle priser inkluderer inngang i Kongeparken, buss t/r Kongeparken og alle aktiviteter på Horve, utenom paintball - ettersom dette er eksklusivt for de eldste deltakerne (født i 2012).
Hvis deltakeren vil kjøpe noe i kiosk&kafé på Horve eller i Kongeparken, må de selv ha med lommepenger til dette. Se mer info om lommepenger.
Prisene er medlem i leirklubben / ikke medlem. Priser for 2025 kommer.
Bo-hjemme: xxxx,- / xxxx,-
Telt: xxxx,- / xxxx,-
Hovedbygg/hytte: xxxx,- / xxxx,-
Internat: xxxx,- / xxxx,-
Du melder deg inn ved å velge leirklubb-pris ved påmelding, og kontingent for et års medlemskap er inkludert i prisen. Les mer om Leirklubben her: https://acta.no/rogaland/2018/08/30/leirklubben-acta-rogaland/
Alle priser inkluderer inngang i Kongeparken, buss t/r Kongeparken og alle aktiviteter på Horve, utenom paintball - ettersom dette er eksklusivt for de eldste deltakerne (født i 2012).
Hvis deltakeren vil kjøpe noe i kiosk&kafé på Horve eller i Kongeparken, må de selv ha med lommepenger til dette. Se mer info om lommepenger.
Mitt barn vil gjerne sove i campingvogn i stedet for telt, er det mulig?
Nei, det er det ikke. Kun telt eller teltlignende løsninger er mulig.
Paintball, er det en aktivitet for alle?
Paintball er kun for de eldste deltakerne (7.klassinger, født i 2012). For at 7.klassingen skal få lov til å spille må deltakeren også ha tillatelse og følge festivalens regler. Prisen for et spill er 100 kr.
Jeg syns festivalen er veldig dyr. Har dere noen ordninger for dette?
Festivalen er i stor grad basert på frivillig arbeid, men det koster likevel en del å arrangere. Dersom du kjenner til deltakere som ikke har mulighet til å reise grunnet pris, så har Acta en leirstøtteordning. Målgruppen for støtteordningen er barn og ungdom berørt av fattigdomsproblemer og som av ulike grunner ikke har økonomisk mulighet til å delta på Actas leirer. Du kan søke selv eller for andre. Har du spørsmål rundt leirstøtteordningen, ta kontakt med oss.
Vi har noen deltakere som ikke ønsker å dele rom med andre/rom alene, er det mulig?
Nei, det er ikke mulig (med mindre de er mange nok til å fylle et helt rom). I stedet anbefaler vi da valget teltovernatting eller bo-hjemme. Se ellers informasjon om størrelser på rom på internat og hovedbygg/hytte i fanen "Om 10:13" eller i påmeldingen i Checkin.
Er det mulig at en deltaker ekstra sover på madrass på gulvet på et rom?
Nei, dette er ikke mulig. Til festivalen setter vi opp en ekstra køyseng på alle rom på internatet, slik at det er plass til 6 stk på rommet. Dermed er det ikke mulig med en madrass i tillegg. Er deltakerne en gjeng på flere enn 6 stk på internatet, vil de dermed bli fordelt på to rom ved siden av hverandre.
På hovedbygg/hytte er det heller ikke mulig med eksta madrass på gulvet.
På hovedbygg/hytte er det heller ikke mulig med eksta madrass på gulvet.
Hvis en deltaker melder seg på en god stund etter resten av vennegjengen, får de da alle bo på rom sammen?
Dette kan være vanskelig å få til. Tidligere har plassene inne fort blitt fylt opp, og det hele er en stor romkabal som skal gå opp. Det beste er derfor å melde alle på mer eller mindre samtidig.
Skulle en deltaker likevel melde seg på senere enn resten av vennegjengen vil vi forsøke å få plass til deltakeren sammen med vennene, men vi kan ikke garantere at dette er mulig.
Dersom deltakere i en vennegjeng melder seg på til ulike tidspunkter, skal vi likevel prøve så godt vi kan for å sette de sammen i samme gjeng, selv om de kanskje sover på ulike plasser.
Skulle en deltaker likevel melde seg på senere enn resten av vennegjengen vil vi forsøke å få plass til deltakeren sammen med vennene, men vi kan ikke garantere at dette er mulig.
Dersom deltakere i en vennegjeng melder seg på til ulike tidspunkter, skal vi likevel prøve så godt vi kan for å sette de sammen i samme gjeng, selv om de kanskje sover på ulike plasser.
Er det mulig å melde av en påmeldt deltaker?
Avbestilling:
Dersom deltakeren likevel ikke kan delta på 10:13-festivalen, er det mulig å melde seg av. Skjer avmeldingen etter 15.april vil avmeldingen bli belastet med 500 kr i avmeldingsgebyr. Skjer avmeldingen når det er 14 dager eller mindre igjen til festivalen, vil avmeldingen bli belastet med halve kontingenten i avbestillingsgebyr. Gjelder ikke hvis avmelding skyldes sykdom. Må festivalen avlyses vil en få full refusjon.
For å melde en deltaker av: send en epost til [email protected]
Dersom deltakeren likevel ikke kan delta på 10:13-festivalen, er det mulig å melde seg av. Skjer avmeldingen etter 15.april vil avmeldingen bli belastet med 500 kr i avmeldingsgebyr. Skjer avmeldingen når det er 14 dager eller mindre igjen til festivalen, vil avmeldingen bli belastet med halve kontingenten i avbestillingsgebyr. Gjelder ikke hvis avmelding skyldes sykdom. Må festivalen avlyses vil en få full refusjon.
For å melde en deltaker av: send en epost til [email protected]
Hvilket telefonnummer kan brukes for å kontakte festivalen når den pågår?
Under festivalen ring festivalledelsen på 51 68 27 50 (vi kobler mobiler inn i en telefonkø).
|
Tlf.: 51 68 27 50
Underveis i festivalen: 98 21 61 77/ 98 21 61 78
Underveis i festivalen: 98 21 61 77/ 98 21 61 78